לימוד הברות
כיחידות היסוד של הדיבור נשמעות, הברות נחשבות לרוב לאבני הבניין הפונולוגיות של מילים. לדוגמה, המילה "מחשב" מורכבת משלוש הברות: com + pu + ter. להברות יש תפקיד חשוב בדיבור האנגלית בכך שהן משפיעות רבות על קצב השפה, המטר הפיוטי שלה ודפוסי הלחץ שלה. הברות חשובות גם בשלב מוקדם מאוד שכן השליטה שלהן מכתיבה את הצלחתו של הילד בקריאה. ילדים נהנים ללמוד על הברות באמצעות משחקים מקוונים מהנים.
כיחידה הבסיסית של השפה הכתובה והמדוברת, הברות הן מושג שחשוב לתלמידים לתפוס שכן חלוקת הברות נכונה קובעת אם ההגייה נכונה. הברות חשובות כמובן גם בעת לימוד הקריאה, מכיוון שילדים מתחילים להתמכר לפוניקה כשהם לומדים הגייה נכונה בעת קריאה בקול רם.
ישנם שישה סוגי הברות, כולם מתייחסים לתנועות של כל מילה: הברות סגורות (לדוגמה: לא), הברות פתוחות (לדוגמה: לא), הברות שקטות (לדוגמה: הערה), הברות משולבות (לדוגמה: מסמר), הברות מבוקרות (לדוגמה : ציפור) והברות עיצורים (לדוגמה: טבלה, כאשר ההברה הסופית נוצרת על ידי עיצור+ה בסוף המילה).
בין אם לומדים עבור חידון הברות או מחפשים רשימה של הברות נפוצות כדי להכין מערך שיעור של הברות, ישנם משאבים וחומרים מצוינים להברות זמינים, במיוחד משאבי הברות בגן ילדים שכן הוראת הברות מתחילה מוקדם מאוד. משחקי הברות מהנים בבית ספר יסודי עבור K-2 הם דרך מצוינת להציג הברות לתלמידים צעירים.
עבור תלמידים מעט מבוגרים יותר בכיתות ג'-ה', משחקי הברות בבתי ספר ביניים מהנים במיוחד מכיוון שהם יכולים להיות נושאיים – לדוגמה, משחק גשר ל-Terabitia בדיקת הברות מושלם כאשר מוצגים בזמן שהתלמידים קוראים את הספר. כמובן, למידה על אופן חלוקת הברות באנגלית היא חיונית עבור ESL כדי להבטיח הגייה נכונה.
כשזה מגיע ללימוד הברות בשפה חדשה, יש לא מעט גורמים שבאים לידי ביטוי.
הגורם הראשון הוא השפה שאנו מנסים ללמוד. ישנן דפוסי הברות שונות בשפות שונות. לדוגמה, שפות הינדי ופונג'בי משתמשות בתבנית "תנועות + עיצור + תנועות" בעוד שאנגלית לא עושה זאת. אז ספירת ההברות בשפות אלו תהיה גבוהה יותר ממה שאנו עשויים לצפות מאנגלית.
הגורם השני הוא המבטא שלנו. ככל שהמבטא המקומי שלנו דומה יותר לשפת היעד, כך יהיה לנו קל יותר לבטא ולזהות הברות מכיוון שאנו חולקים הגיות ודפוסים דומים.
לימוד הברות בשפה חדשה יכול להיות קשה. בהתאם לשפה שאתה לומד, ישנם כללים רבים ושונים שיש לקחת בחשבון.
כשמדובר בהברות, ישנם שני סוגים עיקריים של הברות. אלו הברות פתוחות והברות סגורות. הברה פתוחה היא כאשר התנועה מלווה בעיצור אחד בסוף המילה, בעוד שהברה סגורה היא כאשר התנועה מלווה יותר מעיצור אחד או צליל תנועה ארוכה
אין צורך ללמוד הברות בשפה חדשה. אפשר ללמוד את ההגייה של כל מילה באמצעות צורתה הכתובה, המשמשת במילונים ובספרי לימוד.
עם זאת, ישנם כמה יתרונות ללמוד כיצד לבטא מילים חדשות גם אם הן מאויתות באותו אופן כמו בשפת האם שלך:
1) תוכל לקרוא ולהגות את כל המילים שאתה נתקל בהן, גם אם הן שונות ממה שאתה מכיר.
2) תוכל לתקשר טוב יותר עם דוברי שפת אם כי המבטא שלך יהיה קרוב יותר לשלהם.
3) תקבל חשיפה טבעית יותר לתרבות ולמאפיינים הלשוניים של המדינה או האזור שבהם אתה גר או מטייל.
4) אתה יכול להשתמש בידע זה למטרות מעשיות כגון הוראת אנגלית בחו"ל
הברות הן יחידות הצליל של מילה. הם מרכיבים את המבנה הפונולוגי של מילה ומייצגים יחידה אחת בתוך מערכת ההברות של השפה.
מספר ההברות במילה חשוב לא פחות ממספר האותיות. לפעמים, אות אחת יכולה לתת יותר מהברה אחת, כמו "א" ב"חתול", שהיא רק שתי אותיות אבל גם שתי הברות.
בשפות מסוימות כמו יפנית וגרמנית, אין הגבלה למספר ההברות במילה או אפילו במשפט.
הברות הן יחידות הדיבור הקטנות ביותר הנושאות משמעות בשפות אנושיות. ישנן הברות רבות בכל שפה, אך מספר סוגי ההברות או הפונמות משתנה.
הברה מורכבת מקטע אחד, שניים או שלושה קטעים הנקראים "גרעיני הברה". החלק הראשון של הברה (ההתחלה) הוא בדרך כלל תנועה פתוחה; החלק השני (הגרעין) עשוי להיות סגור או פתוח; והחלק השלישי (הקודה) סוגר בדרך כלל הברה בעיצור.
למילה 'חתול' יש הברה אחת עם 'a' בתור ההתחלה שלה, 'c' כגרעין שלה ו-'t' כקודה שלה. למילה "מצרים" יש שתי הברות
הברות הן יחידות הדיבור הקטנות ביותר בשפות. הברה היא רצף של פונמה אחת או יותר.
מסתבר שבכל השפות אין הברות. לשפות מסוימות יש יותר מיחידת דיבור אחת, ולכן הן אינן משתמשות בהברות.